Spelregels

Gedrag

Je bent altijd verantwoordelijk voor je eigen gedrag. Dus gedraag je op een respectvolle en passende manier en houd rekening met een anderen zodat je een positieve bijdrage levert aan de sfeer en ervaring van het evenement.

Instructies

Volg altijd de instructies van de vrijwilligers van de Santa Run Waalwijk op. De vrijwilligers zijn te herkennen aan een eenduidige outfit of verkeersregelaars uniform.

Route, verkeersregels

Houd je aan de verkeersregels en andere gebruikelijke regels van openbare orde. De route gaat door het centrum van Waalwijk en door enkele gebouwen. Bij de drukke oversteekpunten staan verkeersregelaars. Volg hun aanwijzingen op en respecteer de overige weggebruikers. Wees attent op mogelijke obstakels, zoals paaltjes en drempels. Respecteer de gebouwen waar de route doorheen loopt; pas je tempo en stemgeluid hierop aan.

Start- en finishtijden

De starttijd van de Santa Run Waalwijk is om 15:30 uur. In verband met de veiligheid van de deelnemers kan er niet eerder gestart worden dan de aangegeven starttijd, omdat de organisatie tijd nodig heeft om op belangrijke punten langs de route voldoende verkeersregelaars te plaatsen.

Muziek

Het is niet toegestaan op de routes geluidsapparatuur hoorbaar voor andere deelnemers te laten spelen.

Afval

Wij verzoeken je afval onderweg weg te gooien in afvalbakken. Is er geen afvalbak in de buurt? Bewaar dan het afval totdat je een afvalbak tegenkomt. Houd Waalwijk schoon!

Statiegeld

Op het Raadhuisplein worden alle drankjes uitgeschonken in plastic bekers. Hier betaal je een halve munt statiegeld voor. Lever bij je volgende bestelling je lege plastic beker in bij de bar, zodat je niet opnieuw statiegeld hoeft te betalen. Bekers dienen volledig leeg te zijn, een kapotte beker kan wel worden ingeleverd.

Startnummer

Het zichtbaar dragen van een startnummer is verplicht.

Wangedrag

Bij wangedrag van deelnemers of toeschouwers kan de toegang tot het evenement(enterrein) (tijdelijk) worden ontzegt.

Beeldmateriaal

Tijdens de Santa Run Waalwijk wordt beeldmateriaal gemaakt. Dit gebeurt binnen de wet- en regelgeving van de AVG waarbij de organisatie het verwerven van beeldmateriaal binnen de AVG ziet als journalistieke activiteit.