Het monumentale Kropholler-raadhuis in Waalwijk heet vanaf 15 december het Huis van de Kerstman. Voor het tweede achtereenvolgende jaar maakt Sinterklaas plaats voor zijn collega uit het hoge noorden.

De club vrijwilligers die ook het Huis van Sinterklaas in goede banen leidde, heeft ook nu weer gezorgd voor een druk en sfeervol kerstprogramma. Zo kunnen volwassenen deelnemen aan de kerstquiz terwijl de kinderen in de weer gaan met brooddeeg. Mensen kunnen zich in beschikbare kerstkleding hullen om tegen een fraaie kerstachtergrond op de foto te gaan. Ook kunnen ze typische winterspelletjes spelen.

In de voormalige raadszaal komt een podium waar verschillende optredens gepland zijn. Het exacte programma wordt op een later tijdstip bekendgemaakt. Kinderen kunnen knutselen en zich laten schminken. Een bijzondere bijdrage levert de fotoclub Drunen. Die exposeert foto’s van kerken, waarbij zowel interieurs als exterieurs worden belicht. In het kersthuis staan zo’n veertig versierde bomen en andere kerstdecoraties. Bezoekers kunnen er de Kerstman en kerstelven ontmoeten.

Het Huis van de Kerstman is ook vandaag zondag 17 december van 11.00 tot 17.00 uur open voor publiek tijdens de Santa Run. Woensdag 20 en vrijdag 22 december tenslotte is het Huis van de Kerstman open van 13.00 tot 20.00 uur.

De Burgemeester Sacha Ausems zal samen met de Kerstman van het Kersthuis in Waalwijk het startschot geven van de Santa Run in Waalwijk. Ben erbij!

Meer info op de website: www.sint-kersthuiswaalwijk.nl