JE STAAT ER NIET ALLEEN VOOR!

Stichting De Strohalm helpt gezinnen met kinderen tot 18 jaar in Waalwijk, Sprang-Capelle en Waspik die het financieel erg moeilijk hebben. Bijvoorbeeld door ontslag, scheiding, ziekte, overlijden van een partner, schulden of minder opdrachten als zzp’er. Het kan iedereen overkomen.

Moet je rondkomen met een klein budget? Dan is het ontzettend moeilijk om mee te doen. Geen fiets, versleten schoenen, geen geld voor een kinderfeestje of een dagje uit: armoede raakt ouder en kind.

Gelukkig zijn er in de gemeente Waalwijk voorzieningen zoals de Voedselbank, de PasWijzer, het Jeugdfonds Sport & Cultuur en de Speelgoedbank. Toch is deze hulp niet altijd genoeg.

Stichting De Strohalm springt bij waar mogelijk. Met bijvoorbeeld waardebonnen voor kleding, schoenen, baby- of schoolspullen of fietsen. Ook leggen we uit welke mogelijkheden er nog meer zijn, of brengen we je in contact met andere hulporganisaties.

De hulp die je van ons krijgt sluit altijd aan bij wat jij nodig hebt. Stuur je een aanvraag in? Dan gaan we eerst met elkaar in gesprek. Natuurlijk behandelen we alle informatie vertrouwelijk. Dus twijfel niet als jouw gezin een steuntje in de rug nodig heeft. Neem contact met ons op via het formulier op www.destrohalm.nl.

Het sponsorgeld van de Santa Run komt ons zeer goed uit. We zien het aantal aanvragen enorm toenemen de afgelopen maanden. Met de bijdrage vanuit de Santa Run kunnen we nieuwe fietsen kopen voor zowel schoolgaande kinderen als de allerkleinste zodat zij allemaal veilig naar school kunnen gaan.

We zijn erg blij om weer mee te mogen doen als goed doel aan de Santa Run. Niet alleen vanwege de enorme publiciteit en de welkome financiële bijdrage, maar ook omdat het ons trots maakt. Trots om mee te mogen doen, trots om het dan ook een klein stukje mede mogelijk te maken en trots om te zien hoeveel mensen zich vrijwillig inzetten om onze gemeente een stukje mooier te maken.