Zorg in de laatste levensfase

De meeste mensen willen graag de laatste periode van hun leven doorbrengen in de liefdevolle omgeving van hun naasten. Maar soms kan dat niet in huiselijke kring, bijvoorbeeld als er intensief verpleegd moet worden. In sommige situaties is de verzorgende taak van familie en naasten zo groot dat deze de noodzakelijke ruimte om afscheid te nemen in de weg staat. Het hospice kan dan een waardig alternatief zijn voor thuis.

Hospice Francinus de Wind biedt een warm thuis met deskundige begeleiding en een respectvolle 24-uurszorg op individueel niveau. Die zorg wordt verleend door professionele, deskundige zorgverleners, gecombineerd met een groep betrokken vrijwilligers.

Hospice Francinus de Wind biedt een onderdak voor acht volwassen gasten. Iedere gast heeft een eigen zit-slaapkamer, met een eigen toilet, douche en een klein keukenblok. De gasten kunnen hun kamer met persoonlijke dingen inrichten en de deur staat altijd open voor bezoek. De gemeenschappelijke ruimtes bieden ruimte voor contact, gezelligheid en geborgenheid. De naasten kunnen deelnemen aan de zorg zoals zij dat thuis ook gewend zijn. Ze kunnen bij de bewoner blijven slapen of gebruikmaken van een van de logeerkamers. De eigen huisarts kan hoofdbehandelaar blijven.

Hospice Francinus de Wind staat voor warm, waardig en waardevolle zorg in de laatste levensfase.

Wij zijn dankbaar dat wij weer gevraagd zijn als een van de goede doelen voor de Santa Run. Het werven van fondsen en het ontvangen van gelden uit initiatieven zoals de Santa Run, zijn namelijk noodzakelijk voor het borgen van de huidige hoge kwaliteitsnorm voor de verleende zorg, maar soms ook voor hele praktische zaken.

Met de bijdrage van de Santa Run willen wij een luxe koffiezetapparaat aanschaffen omdat wij de toenemende vraag krijgen van onze gasten en hun bezoek om luxere koffies zoals bijvoorbeeld cappuccino.

Naast de welkome financiële bijdrage zijn wij ook dankbaar voor de publiciteit voor ons hospice die de Santa Run met zich meebrengt. Hiermee kunnen wij laten zien hoe belangrijk het werk van onze professionals en vrijwilligers is.

Daarnaast zijn wij trots om onderdeel te zijn van een samenleving die het voor elkaar krijgt om zo’n geweldig evenement als de Santa Run op poten te zetten!