Scouting AZG uit Waalwijk – in 2024 al 90 jaar – is een van de grotere scoutinggroepen in Nederland. Elke zaterdagmiddag gaan jongens en meiden van 5 tot en met 17 jaar samen op avontuur en ondernemen leuke, sportieve en leerzame activiteiten. Per leeftijdsgroep is er een specifiek spelaanbod, aangepast aan de ontwikkelingsfasen van het kind. Zoveel mogelijk lekker buiten, samenwerken, samen leren en samen plezier hebben staat voorop.

Scouting daagt jongeren uit zich persoonlijk te ontwikkelen en daaraan veel plezier te beleven. Dat heeft volgens onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek veel positieve effecten op de mentale/fysieke gezondheid, het persoonlijk welbevinden, de schoolprestaties, de criminaliteit en toekomstige positie op de arbeidsmarkt.

Scouting AZG draait volledig op een actieve club van zo’n 90 vrijwilligers. Zij staan wekelijks klaar om op allerlei gebieden te ondersteunen. Het organiseren van de vele groepsactiviteiten en het onderhoud van onze gebouwen en materialen kost veel geld. Naast de contributie is de steun van sponsoren en inkomsten via acties zoals de Santa Run een onmisbare bron van inkomsten voor onze vereniging. Zo kunnen wij scouting toegankelijk houden tegen een acceptabel tarief voor iedereen.

Scouting AZG is enorm vereerd te zijn gekozen tot een van de goede doelen van de Santa Run 2023. Onze vrijwilligers en leden zijn enthousiast om een bijdrage te leveren! Uiteraard gaan we met z’n allen meelopen om zo de Waalwijkse binnenstad rood te kleuren. Maar onze vrijwilligers zullen ook hun handjes uit de mouwen steken om waar nodig te helpen op en rond het parcours.

Wil je lopen voor Scouting AZG? Hier kun je inschrijven.