De voorzitter van Rotary Waalwijk aan het woord

The day after Rotary Santa Run Waalwijk was nog een dag van nagenieten. Na 82 dagen inzet van de vele vrijwilligers, de vertegenwoordigers van het Hospice Francinus de Wind, Scouting AZG, Stichting de Strohalm, Plonsfonds en Stichting Es, de stille stuwende krachten van de Tavenu, Erik en Mari, én Events & Zo, Nathalie, en onze sponsors… ontsnapte bij verschillende commissieleden van de Santa Run even een zucht van verlichting. Het zit erop, en we zijn blij met het behaalde resultaat.

De vele reacties op onze FB-pagina logen er niet om. Vele foto’s, video’s en links werden gedeeld, waarvoor onze dank! Langstraat Media en ook WaalwijkNieuws.nl hebben het allemaal Santastisch vastgelegd, voor wie het gemist heeft, klik dan maar eens op deze link https://youtu.be/zbw6BtHKPwY

Met dank aan WaalwijkNieuws.nl

Het programma voor de kinderen van 4-12 jaar werd goed bezocht, wat hebben we daar allemaal van genoten toen zij op het podium optraden. De winnaars van de Snelste jongen/meisje zullen vast al bij dé sportzaak van Waalwijk Intersport Twinsport hun prijzen hebben opgehaald, evenals de winnaar van de meest leuk versierde buggy bij Studio Kwetters. Winnaars het is jullie van harte gegund, veel plezier met jullie prijs! De winnaars van de meest leuk verkleedde viervoeter, we gaan ervan uit dat de beide honden hebben genoten van het verrassingspakket van Beeztees. De wachtrij bij de Feestphotobooth loog er ook niet om. Het was een leuke toevoeging aan de Santa Run!

Nu een week later, is Koning Winter met de Sneeuwkoningin langs gekomen. Het witte winterlandschap ziet er mooi uit. Wat fijn dat de Santa Run toch een week eerder heeft plaatsgevonden. Het begon eveneens grijs als vandaag en het regende zelfs, maar toen brak dan toch de zon door en was het droog! De muziek van beide zangkoren én DJ Bart maakte de sfeer compleet. We zijn allen weer bekomen. Waalwijk was weer mooi rood gekleurd. De tijd van Kerst is nu echt aangebroken. De winkels zien er prachtig en feestelijk uit. De reclames om TV tonen de vele variaties op het kerstgevoel. De terugblik op 2018 komt weer op de proppen evenals de hitlijsten op de radio. Velen zijn al bezig met hun kerstvoorbereidingen en de kerststress komt langzaam op gang. Bij wie wordt het Kerstdiner gehouden? Wat pakken wij in als cadeautje onder de Kerstboom? Gaan we naar de Nachtmis? Vieren wij Kerstnacht? Wie maakt wat op 1e Kerstdag? Gaan we eerst naar jouw of mijn familie? Alles wijst maar op één ding, met de Kerst zoeken wij warmte en gezelligheid.

De vele betrokkenen bij Stichting de Strohalm, zowel de vrijwilligers als de mensen die zij hulp bieden, weten hoe zwaar en donker de Kerstdagen kunnen zijn. Natuurlijk heeft elk huisje, z’n kruisje en heeft iedereen het op zijn/haar manier zware tijden gekend. Laat de Kerstgedachte van warmte, gezelligheid, overvloed en vrolijkheid niet los… vul het juist aan met mededogen en naar elkaar omzien. Dat hebben we met de Rotary Santa Run 2018 gedaan, laat dat gevoel niet los.. want in een ruimte vol familie en vrienden, kunnen sommigen zich van binnen héél alleen voelen zonder het uiten. De vrijwilligers en medewerkers van het Hospice en Stichting Es weten daar vast meer over te vertellen.Namens de Rotary en de  Santa Run Commissie wensen wij u allen, alle deelnemers, vrijwilligers, sponsoren, en de vele mensen van de Waalwijkse horeca… hele mooie en inspirerende feestdagen toe! Rest ons in het bijzonder Scouting AZG én Inloophuis Toon een heel bijzonder 2019 te wensen, het jaar waarin zij een jubileumjaar vieren!