Zaterdag 8 december, buiten kleurt de hemel grijs, de donkere wolken spelen onbekommerd tikkertje met de krachtige wind, de zon probeert uit alle macht af en toe door te breken en gelukkig is het niet koud. Angstvallig wordt het weerbericht goed bijgehouden, want morgen is het natuurlijk dé grote dag! Welgeteld 82 dagen na de bekendmaking zet de Rotary Waalwijk zich weer in om Waalwijk rood te kleuren. Ondertussen hoor je op de radio Wham die nog steeds zingt over de Kerst van het vorige jaar, is Chris Rea nog steeds onderweg naar huis, wil Mariah Carey sinds 1994 alleen jou als kerstcadeau, is de wens van John Lennon anno 2018 wederom niet ingewilligd en voorspelt Bruce Springsteen de komst van Santa naar de stad! De sfeer zit er al goed in!

De organisatie van Rotary Santa Run is stiekem toch wel een beetje gespannen. Een gezonde spanning, zo’n gevoel als een allereerste schooldag… Een beetje jingle bells in de buik.  Hoeveel deelnemers zullen er zijn, helpen de weergoden het droog te houden, wat zal het bedrag op de grote cheque zijn, welke andere Rotarians zijn er aanwezig voor de nodige hand-en-span-diensten, zijn er genoeg servetten, bekers en broodjes voor de vrijwilligers… etc.

Hoofdsponsor Van de Mierden zal dit gevoel zeker delen! Zij hebben zich ook ingespannen om zoveel mogelijk deelnemers te enthousiasmeren. Wat heet… voor iedere inschrijving verloot Van de Mieren een extra bedrag onder de goede doelen! De maatschappelijk betrokkenheid van dit bedrijf liegt er niet om! Kersttasjes, bubbles in een glas, worstenbroodjes … ze doen er alles aan om die betrokkenheid te onderstrepen. Fijn dat een evenement als deze andere maatschappelijk betrokken bedrijven zoals  hoofdsponsor Van Mossel Automotive, het enthousiasme van de Rotary deelt.

Morgen is het dan zo ver! Vanaf 08.00 uur ’s morgens zullen leden van de Rotary Santa Run commissie en vele vrijwilligers zich al in het centrum met de opbouw starten. De vlaggenmasten worden opgesierd en de wind draagt bij de vlaggen goed te laten dansen. Dranghekken en lintafzetting is beslist geen sinecure evenmin de opbouw van het podium en de gezellige winterhuisjes op het plein. Het volledige programma voor Rotary Santa Run Waalwijk 2018 staat https://waalwijk.rotarysantarun.nl/programma/

Mórgen zal dé grote Kerstman in een opgeblazen standje het plein opsieren, dankzij Software Society.

Mórgen zijn alle kids van 4-12 jaar vanaf 14.00 u met hun ouders van harte welkom in het voormalig SLEM gebouw waar zij een zang én dansje voorbereiden die zij niet veel later op het grote podium zullen demonstreren.

Mórgen kunnen alle deelnemers hun deelname aan de Rotary Santa Run gratis laten vereeuwigen, dankzij FeestPhotobooth.

Mórgen worden de deelnemende snelste jongen en meisje met een prijs verblijd, dankzij dé sportzaak van Waalwijk Intersport Twinsport.

Mórgen wordt een deelnemer van de leukst versierde buggy verblijd met een prijs, dankzij Studio Kwetters.

Mórgen wordt ook de deelnemende trouwe viervoeter die het leukst is verkleed verblijd, dankzij Beeztees.

Mórgen worden de leukst verkleedde Kerstman en Kerstvrouw verblijd met een mooi cadeau, dankzij Laauw & Van Dijk.

De Rotary Santa Run Commissie wenst hierbij  Langstraat TV, DJ Bart, zangkoor Drunense Zangmaatjes “Da Capo” en zangkoor Pocket Rock It  …. enorm veel succes en nog veel meer plezier morgen!

We maken er een Santastisch feest van!! Tot morgen!