Zondag 9 december komt al steeds dichterbij. De organisatie van de Rotary Santa Run willen de stille, stuwende krachten achter dit evenement met naam en toenaam noemen: van Tavenu Erik van Ginneken en Mari van Gelder en Walter Sprangers, Nathalie Duijndam van Events & Zo en niet te vergeten de inzet van Walter Sprangers van Mariska Triathlon Waalwijk. De mensen achter de schermen die samen met ons streven naar opnieuw een Santastisch evenement in Waalwijk.

Achter de schermen van Rotary SantaRun wordt hard gewerkt aan alle voorbereidingen. Het gaat immers niet vanzelf! Zo is een parcours uitzetten geen vanzelfsprekendheid. Hier hebben we de gemeente voor nodig en een vergunning. Dat geldt ook voor de ‘tam-tam’. Wie ’s-Hertogenbosch binnen rijdt, ontgaat de diverse vlaggen en banners niet. Of het nu voor de kermis, Bourgondisch Brabant of Oeteldonk is… met veel vlag vertoon en ‘bombarie’ langs de weg én in de stad wordt daar bekendheid aangegeven. Dát willen we natuurlijk ook… maar ook daar is inzet en medewerking voor nodig. Komende week zullen bij de inritten van Waalwijk borden en zullen banners/spandoeken van de SantaRun verschijnen. Dit lijkt zo makkelijk, maar het verzoek moet wel worden ingediend en het nodige overleg daarvoor dient wel plaats te vinden. Dus let op de borden wanneer je van de week Waalwijk binnen rijdt!

Het bestellen en uitzetten van de Kerstmanpakken met behorende nummers is ook een hele klus. Immers, welke namen komen daarop te staan? Daar hebben we onze hoofdsponsoren voor nodig. Dit jaar Van Mossel en Van de Mierden, twee welbekende namen in Waalwijk en omstreken, waar we als organisatie heel blij mee zijn. Naast onze hoofdsponsoren, hebben wij ook een groot aantal bedrijven die zich achter de Rotary SantaRun hebben geschaard als Vriend, zij worden op onze website met hun namen vermeld! Ben jij of ken jij een bedrijf die daar ook interesse in heeft, neem dan direct met ons contact op! Wordt Vriend of Sponsor van SantaRun het kan nog altijd! https://waalwijk.rotarysantarun.nl/contact/

Een sponsor worden kan ook door te steunen zoals Laauw en Van Dijk hebben gedaan. Zij zullen de prijs verzorgen voor de LEUKSTE verkleedde Kerstman of Kerstvrouw. De prijzen hiervoor liegen, zoals de foto’s laten zien, er niet om! Deze twee tassen komen uit de gloednieuwe Tbilisi collectie van Laauw die nu exclusief verkrijgbaar is bij Van Dijk, meer info zie https://www.laauw.com/

Ook voor kinderen van 4-12 jaar hebben wij een leuke activiteit! Vanaf 14.00 uur zijn de kinderen welkom in het SLEM gebouw op het Raadhuisplein. Daar gaan zij onder professionele leiding een dansje instuderen. Verkleed in een kerstpak natuurlijk! Dit gaan zij daarna om 15.00u in het voorprogramma op het podium op de markt uitvoeren. Iedereen kan dan van dit optreden genieten!

Er zullen dit jaar ook koren langs het parcours alle deelnemers muzikaal onthalen! De Drunense Zangmaatjes “Da Capo” zullen bij het Antoniushof met liederen hun gezang ten gehore brengen. En verderop langs het parcour zal nog een koor de sfeer van saamhorigheid opluisteren. Een beetje benieuwd, hierbij een link https://www.facebook.com/groups/913900751965668/about/

Vanzelfsprekend maken wij er een mooi feestje van midden in het centrum van Waalwijk! Tijdens de Rotary SantaRun hebben wij  DJ Bart gestrikt. Hij is van origine Waalwijkse DJ en is één van de meest geboekte allround DJ’s van ons land; café, discotheek, bruiloft, festival hij doet het allemaal…
Meerdere malen uitgeroepen tot beste party DJ van Nederland, en dit jaar weer genomineerd. Meer info zie http://djbart.nl

De organisatie achter de schermen zitten niet stil. De goede doelen Scouting AZG, Inloophuis Toon, Plonsfonds, Stichting de Strohalm, Stichting ES en het Hospice hebben de pakken en startnummers inmiddels binnen. De pakken met startnummers gelden als inschrijving voor de deelname van de Rotary SantaRun Waalwijk 2018, deze pakken zijn net als voorgaande jaren ook bij dé sportzaak van Waalwijk Intersport Twinsport te verkrijgen!

Zoals eerder gezegd, 9 december komt in zicht… op 9 december kleuren wij samen Waalwijk rood! Vertel het verder, betrek familie, vrienden, collega’s en buren .. het wordt een Santatisch feest!