Zoals wij al eerder hebben gemeld, doen de goede doelen van vorig jaar ook op 9 december aanstaande mee! Eén van die goede doelen is Scouting AZG. Vorig jaar hebben wij het volgende hierover gemeld:

“De betrokkenheid van AZG met Santa Run is bijzonder. De Santa Run is behalve een leuke activiteit voor onze jeugdleden, een mooie kans op een financiële bijdrage voor ons nieuwe Hoofdkwartier. Wij zijn bovendien druk doende om voldoende hulptroepen vanuit onze (oud)vrijwilligers op de been te brengen om de organisatie van de Santa Run op 17 december te ondersteunen bij het bemensen van de horeca en de parcoursbewaking,” vertelt een leidinggevende. Hij vervolgt: “Onze accommodatie aan de Winterdijk in Waalwijk is sterk verouderd en met een ligging in de inmiddels volledig bebouwde binnenstad, niet meer een geschikte locatie. Onze droom is een nieuwe accommodatie in het buitengebied van Waalwijk, dichtbij de bossen en bij de voormalige Surfvijver. We zijn inmiddels heel ver op weg om deze droom te realiseren: de cheque van de Santa Run is zeer welkom om het nog bestaande gat in de financiering een stukje kleiner te maken”.

We zijn nu een jaartje verder en erg benieuwd hoe de goede doelen het bedrag van Santa Run Waalwijk hebben kunnen inzetten. Scouting AZG heeft hun wens het al aangekondigd: een nieuwe accommodatie in het buitengebied van Waalwijk. Zij vieren volgend jaar hun 85ste jubileum! Hoe mooi zou het zijn als dan in 2019 een start kan worden gemaakt aan deze wens.

Rotary Santa Run Waalwijk 2017 heeft ca. € 5.000,– AZG heeft geschonken, dat bedrag is in een spaarpot bewaard. Met de bijdrage die tijdens Santa Run Waalwijk 2018 bij elkaar wordt verzameld, hoopt deze geweldige organisatie de laatste financiële loodjes te kunnen overbruggen en in hun 85ste jubileum jaar te kunnen starten met de bouw. Help deze organisatie hun wens waar te maken!

Scouting AZG biedt ruim 250 jongeren van 5-18 jaar uit Waalwijk en omstreken de uitdaging aan om zich persoonlijk te ontwikkelen en biedt aan 80 personen een vrijetijdsbesteding aan om op een enthousiaste manier vrijwilligerswerk doen. Velen in Waalwijk en omstreken zijn er mee bekend. Steun daarom deze organisatie op 9 december. De online inschrijving is nog niet gestart, maar hou de site https://waalwijk.rotarysantarun.nl/ in de gaten! Daar kun je namelijk ook je voorkeur aangeven. Samen kleuren wij op 9 december Waalwijk rood en Scouting AZG heeft er zin in om hun inzet ook op die dag te laten gelden met de enorme inzet van hun vrijwilligers langs het parcours.