Nieuwe parcours Santa Run 2018

Vandaag melden wij met trots het nieuwe parcours van de Rotary Santa Run Waalwijk! Op 9 december kleurt Waalwijk rood! De nieuwe route gaat dwars door het wandelpark. Een mooi stukje groen dat onopvallend ligt tussen de Burgemeester Moonenlaan en de Grotestraat., pal in het centrum van de stad. De voorzitter van Stichting Wandelpark, Theo van Bracht is dan ook zeer enthousiast hierover.

Zilveresdoorn, is zeker 100 jaar oud

De stichting werpt zich belangenloos op voor het behoud en de duurzame verbetering van het wandelpark, en richt zich op de renovatie en herinrichting. Het park is een uniek cultureel erfgoed en een groene oase te midden van alle drukte met onder meer een aantal bijzondere bomen van 100 jaar oud.

Impressie van een mooi stukje Wandelpark

Het huidige Wandelpark is in 1937 door tuin- en landschapsarchitect John Bergmans ontworpen voor de familie Raming. De gemeente Waalwijk kocht het in 1948 en werd op initiatief van Burgemeester Lambooy in 1950 als Wandelpark opengesteld voor het publiek. Het klassieke park kent een Engelse stijl met een groot aantal bijzondere bomen. Meer informatie over het Wandelpark vindt u op www.wandelparkwaalwijk.nl waar overigens vele foto’s zijn geplaatst van diverse evenementen in het park. Door deze prachtige park zal op 9 december een rode sliert van mensen lopen. Lopers zullen van deze omgeving genieten, en zeker nog eens terugkeren.

Maar dat is nog niet alles. Niet nieuw is dat de route ook langs het Anthoniushof loopt, waar vele senioren uit de stad wonen. Om de Santa Run een extra muzikaal tintje te geven, zal hier de sfeer door een zangkoor worden opgeluisterd. Bewoners kunnen volop meegenieten van een Santastische sfeer op 9 december!