Sinds de bekendmaking op 5 september dat de eerste vergadering over de Santa Run heeft plaatsgevonden, wordt de FB pagina van Rotary Santa Run Waalwijk  druk bezocht! De leuke en enthousiaste reacties laten Rotary Club Waalwijk weten dat dit evenement is gegroeid tot een bijeenkomst waar verbondenheid het sleutelwoord is.

Voor wie het nog niet eerder heeft meegemaakt, of nog niet eerder over heeft gehoord een korte uitleg. De Rotary Santa Run Waalwijk is een fun-run voor jong en oud, voor papa’s en mama’s achter een kinderwagen, voor onze senioren achter een rollator of in een rolstoel, voor kinderen in een trapauto of stepje, voor onze huisdieren aan de riem, voor renners en wandelaars. Voor iedereen die mee wil doen! De deelnemers leggen een parcours af, verkleed als Kerstman. Vorig jaar, 2017, hebben een 1000-tal deelnemers meegedaan en is er € 40.000,- opgehaald voor een aantal lokale goede doelen. Ter vergelijking: landelijk hebben er in 52 verschillende steden de Rotary Santa Run plaatsgevonden en gezamenlijk zo’n € 400.000,- opgehaald, waarmee meer dan 100 goede doelen werden gesteund.

Welke goede doelen er dit jaar meedingen, wordt morgen bekend gemaakt. Houdt onze FB-pagina Rotary Santa Run Waalwijk in de gaten. Op Social Media zijn we ook op Instagram en Twitter te vinden.

Het is nog 2 maanden en 3 weken voordat het startschot wordt gegeven. De Rotarians leveren hun bijdrage op de achtergrond sinds 5 september in de verschillende commissies. U kunt hierin ook wat betekenen. Verspreid het nieuws aan u familie en vrienden. Het is een fun-run voor alle leeftijden! Vergeet uw collega’s op het werk niet, laat uw collega’s ook gezellig meedoen, dat versterkt het teamgeest op het werk. Verspreid het nieuws ook aan uw (nieuwe) buren, op school en klasgenoten, ook hun deelname vergroot immers de gezellige sfeer op het plein in Waalwijk.

Het programma op 9 december is nog lang niet klaar. Er zijn genoeg ideeën maar het moet natuurlijk wel in elkaar passen. De vergunning van de gemeente is in ieder geval al binnen. We zijn allemaal benieuwd .. doen dit jaar meer dan 1000 mensen mee? Wie worden er sponsor? Wie gaat er winnen? Zal het weer meewerken? Hoe zal de warming-up worden ingevuld? Lopen honden weer met hun baasjes mee?

Nog maar 2 maanden en 3 weken te gaan, oftewel 82 dagen!  We gaan samen op 9 december Waalwijk weer rood kleuren. Zegt het voort, zegt het voort…. Hoe meer deelnemers, hoe meer sponsoren, hoe meer we samen iets kunnen betekenen voor de verschillende initiatieven van lokale goede doelen. Deel het bericht, tag familieleden, vrienden en collega’s….

Waalwijk, 9 december wordt een Santastisch feest!