Wie op de A59 Waalwijk passeert, ziet het gebouw met grote letters staan: Tavenu, gevestigd aan de Taxandriaweg Jongerencentrum de Tavenu, staat voor Ter Aangename Verpozing En Nuttige Uren’ en is onderdeel van Stichting Jongerencentra Waalwijk (SJW). Het gebouw heeft onder andere een concertzaal met een capaciteit van 700 bezoekers. Zij ontvangen jaarlijks gemiddeld 20.000 tot 25.000 bezoekers en geven vele rondleidingen aan andere organisaties, waaronder jongerencentra en Gemeenten. Meer info zie http://www.tavenu.nl/index.php

Zoveel? Ja, zoveel … en dat is niet vreemd gelet op de activiteiten die zij bieden, zoals:

• Voetbaltoernooitjes
  • Theater
  • Koken en eten met elkaar
  • Stepactiviteiten
  • Meidenavonden
  • DJ contests
  • Skateboarden
  • Kanoën
  • Bezoeken van een stad
  • Calisthenics
  • Lasergamen
  • Playstation toernooitjes
  • Filmavonden
  • Muziekactiviteiten
  • Zwemmen
  • Voorlichtingsavonden
  • Barbecue
  • Freakx night (Halloween)

Maar de Tavenu doet nog veel meer! Hun kennis en expertise in het organiseren van grote evenementen is daar een voorbeeld van. Alhoewel de Rotary Santa Run kan draaien op een eigen uitgewerkte draaiboek, is de samenwerking met de Tavenu onontbeerlijk. Een altijd goedgemutste Erik van Ginneken, ‘Mr. Tavenu himself’, weet overal een oplossing op te vinden. Door zijn jarenlange ervaring in het opzetten van evenementen in de gemeente verloopt de organisatie van de Santa Run soepeltjes. De laatste bijeenkomst om de puntjes op de “i” te zetten, was wederom gezellig. Alles werd nog even nagelopen: de start en finish, het parcours, de veiligheid, de aansluitingen, de horeca faciliteiten, het podium, de videoschermen, dranghekken, het ontvangst van genodigen etc. Vanzelfsprekend werden ook de horloges gelijk gesteld. Immers, voor de opbouw in de ochtend zijn al vele vrijwilligers bezig. Ook voor hun wordt gezorgd. Het bevestigd de saamhorigheid in Waalwijk. Waar eerst alleen op de zondag de Santa Run stond gepland, wordt nu groter aangepakt.

Het komende weekend staat ‘Kerst in Wolluk’ in het centrum van Waalwijk centraal. Het belooft een spektakel te worden. Het begint op vrijdag 15 december met de Lichtjestocht. Een moment van bezinning waarbij iedereen in de gelegenhid is zijn/har dierbare overledenen te herdenken. Op zaterdag 16 december biedt Waalwijk een ware spektakel van straattheater. Tussen 14.30u tot 18.30u staat het centrum in ‘vuur en vlam’. En dan ter afsluiting van het feestelijke weekend, op zondag 17 december de Rotary Santa Run waarbij deelnemers in Kerstmanpakken Waalwijk rood zullen kleuren.

En bij al deze evenementen staat de hulp van de Tavenu centraal! Vaak wordt daar aan voorbij gegaan. Als een spin in het web werd één evenement op zondag omgebouwd tot een heel weekend vol vertier. Een feestje bouwen is leuk, maar een feestje van drie dagen lang daar komt heel wat bij kijken.De Tavenu verbleekt er niet van, vol enthousiasme en plezier waren zij de spil van de organisatie van ‘Kerst in Wolluk’. Het komende weekend in Waalwijk dat wil je niet missen, daar wil je bij zijn! Het wordt een Santastisch weekend!