Inloophuis Toon – Een warme ontmoetingsplaats

Toon Hermans Huizen zijn er in verschillende steden, waaronder in Waalwijk. Elk huis heeft een eigen directie en bestuur en werkt autonoom. Het aanbod verschilt per huis. Inloophuis Toon in Waalwijk biedt een warme ontmoetingsplaats aan mensen die met kanker in aanraking zijn gekomen. De diagnose kanker raakt immers niet alleen diegene die het betreft maar ook van diens partner, kinderen, familie en vrienden. Een plek waar zij hun verhaal kwijt kunnen, ervaringen kunnen delen en even kunnen ontspannen. Om daar een beter beeld bij te krijgen, is een bezoek aan http://www.inloophuistoon.nl/home al genoeg!

Het Inloophuis in Waalwijk wordt gedragen door 75 vrijwilligers. Ieder draagt op eigen wijze haar/zijn steentje bij aan de ondersteuning van de gasten. Als organisatie is het voortbestaan volledig afhankelijk van giften en activiteiten. Het Rotary evenement Santa Run wordt dan ook warm omarmd. Daarnaast biedt het evenement de gelegenheid om te werken aan de bekendheid in Waalwijk en omgeving zodat de drempel om eens binnen te stappen wat makkelijker zal zijn.

Ter voorbereiding van de Santa Run heeft Inloophuis Toon een commissie opgesteld die op alle mogelijke manieren het evenement én het Inloophuis promoot. “Het is immers de bedoeling om met zoveel mogelijk Kerstmannen en –vrouwen mee te lopen”, vertelt een vertegenwoordigster van het Inloophuis. “Er wordt daarom hard gewerkt aan communicatie via de website, op Twitter, op Facebook, in een nieuwsbrief, posters en zelfs de Kerstman in de hal. Op 17 december verzamelen de ‘Toon’ lopers om 14.45u bij Big Bazar in de Grotestraat en worden de deelnemers van het Inloophuis voorzien van een Toon-geluksbandje,” vervolgt ze.

Een grote wens van deze enthousiaste organisatie is dat ook in de toekomst en op de nieuwe locatie alle activiteiten kunnen worden voortgezet en waar mogelijk worden uitgebreid. In de week van 27 november tot en met 1 december is Inloophuis Toon gesloten in verband met de verhuizing naar de Jan de Rooystraat 15, waar men op maandag 4 december weer welkom is. De vaart en plezier zit er aardig in. Niet alleen vanwege de verhuizing of de Santa Run, maar door het hele jaar heen organiseren zij thema avonden en lezingen waar iedereen welkom is. Het overzicht op de website http://www.inloophuistoon.nl/agendaliegt er niet om! Geef steun aan Inloophuis Toon om op zondag 17 december Waalwijk rood te kleuren; inschrijven kan per e-mail of loop gewoon even binnen.