Altijd feest!

Wat gebeurt er als een Rotarian je vraagt om eens mee te denken hoe een Rotary event nog meer sfeer en aantrekkelijker kan worden gemaakt? Het enthousiasme slaat dan over en voor je het weet ben je besmet met de Santavirus. Dat overkwam Nathalie Duijndam, oprichter en eigenaresse van Events & Zo, in 2014. Het in Waalwijk gevestigde evenementen bureau zet zich voor de derde maal belangeloos in voor alles wat komt kijken bij en rond het podium. “Ons team bestaat uit enthousiaste mensen. We hebben passie voor ons vak. Organiseren, adviseren en ontzorgen bij alle soorten evenementen, zakelijk, feestelijk of een incentive”, legt de goedlachse Nathalie uit. Dat kan natuurlijk ook niet anders, want wie met Events & Zo in aanraking komt, heeft altijd wel iets te vieren. Altijd feest! Neem maar eens een kijkje op de site http://www.eventsenzo.nl/

Toen in 2014 het bedrijf in aanraking kwam met Santa Run Waalwijk werd haar enthousiasme aangesproken omdat er met een flink aantal mensen iets leuks werd georganiseerd. Saamhorigheid creëren en dat gecombineerd met goede doelen. “Voor de Santa Run mijn kennis en kunde inzetten kost geen moeite … het is gewoonweg leuk! Waalwijk ken ik immers uit mijn broekzak en de goede doelen zijn mij ook niet onbekend! Het is daarom fijn dat je op deze manier iets voor elkaar kunt betekenen”, vervolgt ze.

Events & Zo is achter de schermen al maanden bezig. Een voorpret, als je er op terugblikt maar soms ook wel eens frustrerend. Want de organisatie van een Santa Run gebeurt niet zonder slag of stoot. Organiseren van een evenement is een vak apart. Regels, aanspreekpunten, mensen en organisaties die hun hakken in het zand zetten, zijn factoren waar altijd rekening mee moet worden gehouden. Dan is er ook nog een factor tijd, waar tijdens het organiseren altijd een chronisch gebrek aan is. “Maar met een bak koffie een goed gesprek aangaan is alles weer bespreekbaar en kunnen we weer door”, vertrouwt Nathalie ons toe.

Achter de schermen wordt ontzettend veel werk verricht door mensen die zich daar vrijwillig aan hebben verbonden. “Elk evenement is anders. Ook deze derde Santa Run is weer anders. En straks als op zondag 17 december het plein langzaam maar zeker rood kleurt, dan geeft dat een zeker gevoel van trots. De cheque die dan wordt overhandigd… we gaan er vanuit dat het weer een mooi bedrag zal zijn die we bij elkaar hebben verzameld voor de goede doelen! Dat is iets waar we allemaal, zowel achter als voor de schermen, de sponsoren en alle deelnemers ons best voor hebben gedaan. Da’s toch iets om ongelooflijk trots op te zijn, dacht ik zo!” vertelt Nathalie enthousiast verder. En op 18 december trekken we de conclusie dat we een Santa Run hebben meegemaakt waaraan met santastisch veel fun is samengewerkt!