Stichting De StrohalmSanta Run biedt de stichting nu zelf een soort strohalm!

Een goed doel dat nu en dan in het nieuws komt, en dat zeker onze aandacht verdient, is het sociale werk van de Waalwijkse stichting De Strohalm. Wie zich – zoals het spreekwoord zegt – ‘aan de laatste strohalm vastklampt’, doet een laatste poging om zich uit een hopeloze toestand te redden. Stichting De Strohalm zet zich in Waalwijk al meer dan vijftien jaar in voor noodhulp aan kinderen die in armoede leven. Die vormen een kwetsbare groep in de samenleving. Kinderen mogen immers niet buiten de boot vallen vanwege de slechte financiële situatie thuis.

Als onafhankelijke stichting ontvangt de stichting geen subsidie. Jaarlijks is De Strohalm afhankelijk van donateurs die bereid zijn het werk financieel te ondersteunen. Santa Run biedt de stichting nu zelf een soort strohalm. Het is dan ook een lotje uit de loterij dat De Strohalm door Rotary Club Waalwijk wederom is aangemerkt als één van de goede doelen van de Santa Run. Met die steun zal de stichting geen grootse dingen kunnen doen. De opbrengst zal worden ingezet om het reguliere werk te kunnen bekostigen. In de afgelopen paar jaar is dit werk in omvang toegenomen. De cliëntenkring groeit nog altijd sterk; dat betekent meer hulp voor de vaak dringend noodzakelijke aanschaf van kleding, fietsen, studie-ondersteuning en andere bestedingen.

Stichting De Strohalm zoekt, evenals de andere goede doelen, naar lopers voor de Santa Run. Via hun website www.destrohalm.nl, Twitter en Facebook voeren zij actie. Vanzelfsprekend doen bestuursleden en dienstverleners mee aan de Santa Run. De uitdaging voor hen is familie en vrienden hier ook warm voor te krijgen. Zij hopen op een sneeuwbaleffect.

De Strohalm kan nieuwe donateurs altijd goed gebruiken. Evenals nieuwe dienstverleners die vanuit idealisme bereid zijn bij cliënten op huisbezoek te gaan om aanvragen goed te kunnen beoordelen. Meer info is te vinden op de website. Een toegewijde medewerker zegt: ‘We hebben een hoge dunk van de sociale activiteiten van Rotary Club Waalwijk, die op diverse manieren concreet werk maken van het leggen van verbindingen in onze lokale samenleving.’

Laten we samen op 17 december een rondje door Waalwijk lopen om een steentje bij te dragen aan de goede doelen die zich bekommeren om leed waarvan de meesten van ons geen weet hebben. Er zijn nog 43 dagen te gaan voordat Waalwijk ‘Santastisch’ rood kleurt! Reserveer een Kerstmanpak https://waalwijk.rotarysantarun.nl/inschrijvingen/ en vertel het verder aan je vrienden, familie, buren, collega’s…