Het aftellen is begonnen. Nog maar 47 dagen en dan kleurt Waalwijk rood! We kijken allen er al naar uit. Achter de schermen gebeurt er ondertussen van alles. Het parcour, de sponsors, EHBO, website, commissies, de vergunningen, overleggen, vergaderen enzovoorts, enzovoorts. Het regelen van een Rotary evenement gaat niet zonder slag of stoot. Na een jaar er tussenuit te zijn geweest, komt dit jaar de Rotary Santa Run Waalwijk 2017 weer terug! De vraag uit de Waalwijkse gemeenschap en de teleurstelling is duidelijk overgekomen. Het heeft ons binnen Rotary Waalwijk geraakt en daarom besloot de club het succesvolle evenement op te pakken. Rotary is immers een serviceclub, gericht op de maatschappelijke dienstbaarheid.

In Nederland zijn er vele evenementen voor goede doelen. Goede doelen gekoppeld aan vaak grote (inter) nationale organisaties. Santa Run is juist het evenement voor de lokale goede doelen! Het succes in Waawijk is niet onopgemerkt gebleven, de laatste Santa Run telde immers 3.000 deelnemers en daarmee ’s lands grootste lokale goede doelen evenement. En daar mogen wij samen trots op zijn!

Henk Jan Palm, voorzitter Rotary Club Waalwijk 2017-2018

Een vraag aan de huidige voorzitter van Rotary Waalwijk, Henk Jan Palm. Een goedlachse man, met een enorm hoog warme Santa-gehalte in zijn stem. Wat beweegt hem persoonlijk om Waalwijk weer rood te kleuren? “Sowieso de plaatselijke goede doelen en het enthousiasme vanuit de gemeenschap om een dergelijk evenment weer in het centrum van Waalwijk terug te brengen”, antwoord hij. Een mening die hij overigens met vele andere Rotarians deelt. “Voor dit jaar zijn er 6 goede doelen geselecteerd: Inloophuis Toon, Hospice Francinus de Wind, het Plons fonds, Scouting AZG Waalwijk, stichting ES en stichting De Strohalm. Allemaal uit Waalwijk en gericht op lokale bevolking en omgeving. Stuk voor stuk maken zij zich verdienstelijk voor de bevolking in Waalwijk en nabije omgeving. De Waalwijkse bevolking draagt deze goede doelen een warm hart toe, dat is dan ook te merken aan het aantal inschrijvingen”, vervolgt hij.

Het aftellen is begonnen. We kijken uit naar zondag 17 december, de dag dat Waalwijk rood kleurt van enthousiaste deelnemers in Kerstmanpakken. Jong én oud, rennend, lopend, slenterend, de valide, minder valide en invalide deelnemers… Jij doet toch ook mee? Schrijf je in en reserveer jouw Kerstmanpak op https://waalwijk.rotarysantarun.nl/inschrijvingen/

Vandaag is het 1 november, nog 47 dagen te gaan… Geef je het door aan je vrienden, familie, buren, collega’s laten we er samen een Santastisch feest van maken!